Dit is wat deelnemers zeggen over de Interpersoonlijke Mindfulness-training op Schiermonnikoog:

"Prima opzet icm de onderwerpen. De ochtendwandelingen (met informatie) waren een mooie start van de dag. Plezierig dat er ’s middags ruimte is voor individuele beoefening. Heerlijke gegeten, fijne kok. Groepsgrootte was perfekt en de humor van Erik een zegen!"

"Investering in mijzelf voor zowel werk als privé.
Prachtige plek, prachtig weer, lieve zorgzame, inspirerende mensen, veilige sfeer"

"Mijn zoektocht was liefde voor de medemens versterken en ergernissen laten afnemen.
Dit is me gelukt: juist niet er naar zoeken, tijd geven en in ontspanning laten ontstaan."

En verder zeggen deelnemers:
'"verdiepend, heilzaam, intensief, leerzaam, nieuwe waardevolle ervaringen,   mooi,  humor, lichtheid, juiste dosering, weldadig, veilige sfeer, prachtige plek, rustig naar de kern, verbinding met het hart"


Dit is wat een deelnemer zegt over de doorwerking een jaar ná de training:

"Ik heb veel gehad aan de eerste richtlijnen van de training: pauzeren en ontspannen.
Steeds weer de herhaling: pauzeren en ontspannen door de dag heen.
De training startte zes weken nadat ik een herseninfart had gehad. Een periode waarin het goed met me ging en juist daardoor ik 'gewoon' deed zoals altijd. Door de training te doen merkte ik dat het helemaal niet 'gewoon' was met me. De indringende oefeningen brachten me zowel bij mijzelf (naar binnen kijken) als kijken naar de ander vanuit een ongekende onbevangenheid en veiligheid. Ik heb de 'backdraft' regelmatig kunnen voelen en in de ogen kunnen kijken.Tijdens de training oefende ik in het niet meegaan met het 'ach en wee' van de omgeving en het voelen (opmerkzaam zijn) wat wel nodig was om te herstellen van de schok waarmee het herseninfarct gepaard was gegaan. Pauzeren en ontspanning toelaten/uitnodigen, steeds die herhaling waar elke oefening mee begint heeft voor mij ruimte gemaakt om de geruststellende/helende werking steeds weer te ondergaan. Door het 'niet weten' toe te laten kon ik me 'openen' voor het 'vertrouwen in het opkomen', 'aandachtig te luisteren' naar mezelf en de ander en 'de waarheid te spreken van het moment'."

"De training kwam op het juiste moment. In mijn werk als mindfulnesstrainer werken alle zes richtlijnen mee vooral tijdens de inquiry. Ook is het behulpzaam in week zes als communicatie het thema is. Verder heb ik gemerkt dat de oefeningen uit de Compassietraining worden versterkt, met name de kalmerende ademhaling en de veilige plek. Ik ervaar de training als een verrijking in mijn hele leven."